Ο ΠΙΟ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΕΜΑΣ


Πληρώνουμε τεράστια ποσά για ανασφάλιστα και οχήματα εταιρειών που έκλεισαν

2013-11-08 09:55

Ανασφάλιστα οχήματα και οχήματα εταιρειών των οποίων ανακλήθηκαν οι άδειες λειτουργίας επιβαρύνουν οικονομικά το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (Γ.Δ.Α.), το οποίο δίνει μάχη για να διεκπεραιώσει άμεσα και αποτελεσματικά όλες αυτές τις περιπτώσεις ατυχημάτων – που ανέρχονται σε περίπου 4-5 χιλιάδες περιπτώσεις ετησίως - στα οποία εμπλέκονται αυτοκίνητα με ελληνικές και αλλοδαπές πινακίδες.

Η Γενική Διευθύντρια και Νομική Σύμβουλος του Γ.Δ.Α.,  κα Άννα Κωνσταντίνου, μιλά στο iw για τον ρόλο του Γραφείου και τη σημασία που έχει για την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, αφού, όπως αναφέρει, είναι ο  «καθρέφτης της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς στις  άλλες χώρες».

Ακόμα, η κα Κωνσταντίνου αποκαλύπτει πως το Γ.Δ.Α. προωθεί την εφαρμογή barcode στις πράσινες κάρτες για να λυθεί το πρόβλημα της παραποίησής τους. Επίσης αναλύει το έργο του Γ.Δ.Α., δίνει την αίσθηση  φερεγγυότητας που δημιουργεί για την ελληνική αγορά στο εξωτερικό και, μεταξύ άλλων, επισημαίνει τα εξής:

- Πληρώθηκαν 18 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις από αλλοδαπές ασφαλιστικές για ατυχήματα που έγιναν στην Ελλάδα 
- Καταβλήθηκαν 715 χιλ. ευρώ για ζημιές που προκάλεσαν στο εξωτερικό ελληνικά αυτοκίνητα που ανήκαν  σε εταιρείες των οποίων ανακλήθηκε η άδεια.
- Εκδίδονται περίπου 630 χιλιάδες «πράσινες κάρτες».
- Εντοπίζονται περιπτώσεις παραποίησης των πράσινων καρτών.

iw:? Πιστεύετε ότι φέρετε ευθύνη, ως Γ.Δ.Α., για την εικόνα  της ασφαλιστικής μας αγοράς στην Ευρώπη; Τι μηνύματα  λαμβάνετε από τα αντίστοιχα γραφεία των άλλων χωρών με τα οποία συνομιλείτε;

Άννα Κωνσταντίνου: Ναι, το Γ.Δ.Α. φέρει ευθύνη, ενώ τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τα άλλα γραφεία είναι θετικά και μεριμνούμε γι’ αυτό. Πιστεύω ότι, στη διαμόρφωση της εικόνας στο εξωτερικό, το Γ.Δ.Α. έχει σημαντικό ρόλο. Μπορούμε να πούμε ότι είναι ο «καθρέφτης» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς στο εξωτερικό. Ενδεικτικό αυτού που σας αναφέρω είναι το ότι όταν η χώρα μας μπήκε στο μνημόνιο, τα Γ.Δ.Α. των άλλων χωρών μας ρωτούσαν αν η διαδικασία αυτή θα μας κλόνιζε οικονομικά και αν θα είχαμε χρήματα να αποζημιώνουμε. Θεωρώ ότι ο αντίκτυπος σε περίπτωση μη σωστής λειτουργίας ενός Γ.Δ.Α. είναι πολύ μεγάλος για τη χώρα όπου ανήκει, αλλά ειδικά για την Ελλάδα θα ήταν ένα ακόμη πλήγμα στην αξιοπιστία της στο εξωτερικό. Αποτελεί, θα έλεγα, στοιχείο φερεγγυότητας της ασφαλιστικής αγοράς στο εξωτερικό.

iw:? Πείτε μας για το έργο σας.

Α.Κ.: Είναι πολυσχιδές. Αρχικώς, εγγυόμαστε για τα ατυχήματα που προκαλούν τα αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα εξυπηρετούμε τους Έλληνες που έχουν ατύχημα εντός χώρας με αυτοκίνητο που φέρει ξένες πινακίδες. Επίσης, χορηγούμε το διεθνές έντυπο των πράσινων καρτών στις ασφαλιστικές 
εταιρείες, προκειμένου αυτές, στη συνέχεια, να εκδώσουν πράσινες κάρτες στους πελάτες τους που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Εκτός των παραπάνω, λειτουργούμε (ως Οργανισμός Αποζημίωσης) και για την εξυπηρέτηση των Ελλήνων που παθαίνουν ατύχημα ενώ βρίσκονται σε ταξίδι σε χώρα της Ε.Ε. και διεκδικούν την αποζημίωσή τους επιστρέφοντας στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα σύστημα αποζημιώσεων τροχαίων ατυχημάτων που καθιέρωσε η 4η κοινοτική οδηγία αυτοκινήτου, γνωστό και ως «σύστημα προστασίας επισκεπτών».

iw:? Πόσα ατυχήματα αντιμετωπίζετε - διεκπεραιώνετε κατ’ έτος;

Α.Κ.: Περίπου 4.000 ατυχήματα στην Ελλάδα έγιναν πέρυσι. Κοντά στις 5 χιλιάδες περιπτώσεις πρόπερσι. Στην πλειοψηφία τους οι ξένες εταιρείες έχουν εκπροσώπους (διορισμένους ανταποκριτές) στην Ελλάδα και το 90% περίπου των ατυχημάτων που 
προκαλούν ξένα οχήματα στην Ελλάδα διακανονίζονται μέσω των ανταποκριτών των αλλοδαπών εταιρειών. Στις ζημιές αυτές το Γ.Δ.Α. παρεμβαίνει για την επίλυση τυχόν προβλημάτων με τις αλλοδαπές εταιρείες. Όσον αφορά τα ατυχήματα στο εξωτερικό, περίπου 1.000 ήταν πέρυσι και 1.500 πρόπερσι. Σε αυτά τα επίπεδα 
διαμορφώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων που αντιμετωπίζουμε ως Γ.Δ.Α.

iw:? Σε αυτά υπάρχει κάποια κατηγορία που βαραίνει το Γ.Δ.Α.; Μπορείτε να διακρίνετε κάποια εστία προβλήματος;

Α.Κ.: Ναι, η μεγάλη «πληγή» για το Γ.Δ.Α. είναι οι αποζημιώσεις που πληρώνουμε για αυτοκίνητα εταιρειών των οποίων ανακλήθηκε η άδεια και προκάλεσαν ζημιά στο 
εξωτερικό. Ετησίως οι αποζημιώσεις που πληρώνουμε, ως Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης, για αυτές τις περιπτώσεις ανέρχονται σε περίπου 715 χιλ. ευρώ. Το ποσό αυτό εμφανίζεται ως μέσος όρος πενταετίας και δεν περιλαμβάνει τις ζημιές της τελευταίας εταιρείας της οποίας ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας, λόγω του ότι οι ζημιές αυτές είναι σε εξέλιξη.

iw:? Υπάρχουν και ανασφάλιστα οχήματα που αποζημιώνετε;

Α.Κ.: Ναι, και είναι επίσης πρόβλημα. Για τα ανασφάλιστα ελληνικά οχήματα που προκαλούν ζημιές στις χώρες της Ε.Ε. είμαστε υποχρεωμένοι να αποζημιώσουμε τα 
αλλοδαπά γραφεία που καταβάλλουν τις αποζημιώσεις στους παθόντες δικαιούχους. Για παράδειγμα το 2012 μόνο για 10 περιπτώσεις καταβάλαμε αποζημιώσεις 
ύψους 310 χιλ. ευρώ.

iw:? Πείτε μας για τις αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν…

Α.Κ.: Προκειμένου για αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν για ατυχήματα στην Ελλάδα από αλλοδαπές ασφαλιστικές εταιρείες, μέσω των διορισμένων ανταποκριτών τους και του Γραφείου, αυτές ανήλθαν το 2012 στο ποσόν των 18 
εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα σημαντικό ποσό, που δείχνει ότι τα ατυχήματα που προκαλούν τα ξένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι πολύ σοβαρά.

iw:? Ως προς την άλλη εργασία του Γ.Δ.Α., τις πράσινες κάρτες, πείτε μας πόσες εκδίδονται κατ’ έτος;

Α.Κ.: Το 2012 εκδόθηκαν περίπου 634 χιλιάδες πράσινες κάρτες.

iw:? Υπάρχει κάποιο πρόβλημα με αυτές; Γιατί ακούγεται πως παραποιούνται και πως αποτελούν εστία παρανομίας. Είναι αλήθεια αυτό; Τι διαπιστώνετε;

Α.Κ.:
 Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις πλαστές πράσινες κάρτες. Συγκεκριμένα, παραποιούνται πράσινες κάρτες ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών με το λογότυπο του Γ.Δ.Α. Οι επιτήδειοι τις παίρνουν, τις σκανάρουν, αλλάζουν τα ονόματα, τη διάρκεια ασφάλισης, βάζουν στοιχεία άλλων αυτοκινήτων και τις χρησιμοποιούν. Για ατυχήματα όμως στο εξωτερικό, στα οποία θα παρουσιαστεί πλαστή πράσινη κάρτα του ελληνικού Γραφείου, με βάση τις διεθνείς συμφωνίες που έχουμε υπογράψει, είμαστε υπόχρεοι σε αποζημίωση, ως εάν το όχημα να ήταν ασφαλισμένο.

iw:? Τι έχετε κάνει για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα;

Α.Κ.: Προσφεύγουμε στη δικαιοσύνη. Υποβάλλονται μηνυτήριες αναφορές, ενώ σε συγκεκριμένη περίπτωση έκδοσης πλαστών πρασίνων καρτών στο όνομα εταιρείας που δεν είχε άδεια λειτουργίας στην Ελλάδα, έχουμε προσφύγει και σε ασφαλιστικά μέτρα. Επίσης, καταρτίσαμε και στείλαμε πρότασή μας στα υπουργεία Οικονομίας και Δημοσίας Τάξεως, ζητώντας τη συνδρομή τους προκειμένου να ενσωματωθεί barcode στις πράσινες κάρτες, ώστε να μπορούν να ελέγχονται στα σύνορα για τη γνησιότητά τους. Πιστεύουμε ότι έτσι, με χαμηλό κόστος, μπορεί ο έλεγχος να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τέτοιες πράξεις.

iw:? Πού εντοπίζονται αυτές οι πλαστές κάρτες;

Α.Κ.: Μεγάλη ποσόστωση ατυχημάτων με πλαστές πράσινες κάρτες έχουμε στην Αλβανία. Διαπιστώνουμε ότι κάποιοι δεν είναι καθόλου ασφαλισμένοι, έχουν πλαστές πράσινες κάρτες, πλαστά ασφαλιστήρια. Υπάρχει έντονο το στοιχείο της παραβατικότητας.

iw:? Πώς είναι η σχέση σας με τις ασφαλιστικές εταιρείες της Ελλάδας και πώς διαμορφώνεται η συνεργασία σας;

Α.Κ.: Η σχέση μας είναι σωστή. Το Γ.Δ.Α. λειτουργεί προστατευτικά ως προς τις ασφαλιστικές εταιρείες. Κατ’ αρχάς, με την αντασφαλιστική του σύμβαση καλύπτει τα ατυχήματα του εξωτερικού ολόκληρης της ασφαλιστικής αγοράς. Επίσης λειτουργούμε συμβουλευτικά και μεριμνούμε να κλείσουν γρήγορα τις υποθέσεις, ειδικά σε περιπτώσεις ατυχημάτων σε χώρες όπως η Αγγλία, όπου σε περίπτωση καθυστέρησης τα κόστη αυξάνονται πάρα πολύ. Πάντως, αν αργήσει η ασφαλιστική εταιρεία να αποζημιώσει, τότε το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης είναι υποχρεωμένο να πληρώσει στο εξωτερικό και μετά να εισπράξει από την ασφαλιστική.

iw:? Γιατί αυξάνονται τα κόστη;

Α.Κ.: Αυτό μπορεί να συμβεί ως εξής: Για παράδειγμα γίνεται στην Αγγλία ένα ατύχημα αυτοκινήτου με ελληνικές πινακίδες. Πάει ο Άγγλος, βρίσκει τον ανταποκριτή (στην Αγγλία) της εταιρείας που ήταν ασφαλισμένο το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, και ζητάει να αποζημιωθεί. Αν δεν εξυπηρετηθεί, τότε φυσικό είναι να προσφύγει στα δικαστήρια για να ζητήσει την αποζημίωσή του. Τα δικαστικά έξοδα στην περίπτωση αυτή είναι πολύ υψηλά. Άλλη περίπτωση είναι η εξής: Οποιοσδήποτε ξένος πάθει ατύχημα στη χώρα μας, μπορεί να προσφύγει στα δικαστήρια του τόπου της κατοικίας του. Δηλαδή, ο Άγγλος ο οποίος είχε κάποιο ατύχημα στην Ελλάδα, έχει δικαίωμα να ενάγει την ελληνική ασφαλιστική εταιρεία για το ατύχημα αυτό στα αγγλικά δικαστήρια. Πριν πάει στο δικαστήριο θα απευθυνθεί στον αντιπρόσωπο της ελληνικής ασφαλιστικής εταιρείας στην Αγγλία και, εάν αυτός δεν του απαντήσει, μέσω του αντίστοιχου Οργανισμού της χώρας του, έρχεται στο δικό μας Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης και ζητά από εμάς να μεσολαβήσουμε. 

Εμείς απευθυνόμαστε στην ασφαλιστική εταιρεία. Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι αν δεν κινηθούμε γρήγορα, ώστε να τακτοποιηθεί η ζημία σύντομα και να μη φθάσει στο δικαστήριο, και αν αυτό συμβεί σε χώρες όπως η Αγγλία, η Φινλανδία ή άλλες, τότε τα έξοδα προσφυγής στο δικαστήριο μπορεί να είναι υψηλότερα και της αποζημίωσης. Και αυτό γιατί τα έξοδα προσφυγής, οι αμοιβές δικηγόρων και άλλα, σε ορισμένες χώρες είναι πάρα πολύ ακριβά.

iw:? Τα έσοδά σας από πού προέρχονται;

Α.Κ.: Το Γ.Δ.Α. χρηματοδοτείται από τις εισφορές των ασφαλιστικών εταιρειών και συγκεκριμένα λαμβάνει ποσοστό 0,40% επί της παραγωγής των ασφαλίστρων (καθαρών) αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. Επίσης, 14% είναι η εισφορά για τα φορτηγά T.I.R. Tο ποσό που εισπράττεται χρησιμοποιείται για τα λειτουργικά έξοδα, τις αποζημιώσεις, τα αποθέματα και για την αντασφάλιση των ασφαλιστικών εταιρειών σε περίπτωση που οι ασφαλισμένοι τους εμπλακούν σε ατύχημα στο εξωτερικό και η αποζημίωση που προκύπτει υπερβαίνει τα κατώτατα όρια που θεσπίζονται από τον ελληνικό νόμο.

iw:? Αντιμετωπίζετε οικονομική δυσχέρεια;

Α.Κ.: Όχι προς το παρόν. Το Γ.Δ.Α. διαθέτει και τη ρευστότητα και τα αποθέματα που απαιτούνται για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του. Ωστόσο, η μείωση των εισφορών που λαμβάνουμε, εξαιτίας της πτώσης της παραγωγής των εταιρειών, η οποία έχει μειώσει τα έσοδά μας, σε συνδυασμό με το ότι πληρώνουμε αποζημιώσεις από αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες που προκάλεσαν ζημιά στο εξωτερικό - και είτε ήταν ανασφάλιστα είτε ήταν ασφαλισμένα σε εταιρείες που ανακλήθηκε η άδειά τους - μας δημιουργεί ανησυχία.

iw:? Πληρώνετε άμεσα τις αποζημιώσεις ως Γ.Δ.Α.;

Α.Κ.: Το Γ.Δ.Α. πληρώνει άμεσα τις απαιτήσεις που το αφορούν. Βέβαια σε περιπτώσεις όπου απαιτείται έρευνα, αλληλογραφία με άλλες Αρχές, λόγω έλλειψης στοιχείων των εμπλεκομένων οχημάτων, που αμφισβητείται η υπαιτιότητα ή πρόκειται για τροχαία ατυχήματα με σοβαρές σωματικές βλάβες, και γενικά παρεμβάλλονται διάφορες ενέργειες, σίγουρα απαιτείται περισσότερος χρόνος.

iw:? Είναι πολλές οι περιπτώσεις που απαιτούν έρευνα;

Α.Κ.: Ναι. Συχνά, θα έλεγα. Διότι συμβαίνει το ατύχημα και ο υπαίτιος φεύγει. Τότε, με βάση τα στοιχεία της καταγγελίας, αναζητούμε εμείς τα στοιχεία του. Σε άλλες περιπτώσεις καταγράφονται λανθασμένα ή είναι ελλιπή τα στοιχεία του Δελτίου Οδικού Τροχαίου Ατυχήματος. Σύμφωνα με τα στατιστικά μας, περίπου 540 περιπτώσεις τον χρόνο είναι αυτές που ερευνώνται από εμάς.

iw:? Ποιος ελέγχει το Γ.Δ.Α.;

Α.Κ.: Το Γραφείο μας εποπτεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος και τις Βρυξέλλες. Εκεί βρίσκεται το Συμβούλιο όλων των Γραφείων, που είναι το κέντρο λειτουργίας του θεσμού των Γ.Δ.Α. Αν το Γραφείο Δ.Α. μιας χώρας δεν πληρώνει τις υποχρεώσεις του στο Γ.Δ.Α. άλλης χώρας, τότε το Συμβούλιο των Βρυξελλών παρεμβαίνει. Θα λέγαμε ότι τότε ένα εθνικό γραφείο μπαίνει σε επιτήρηση. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γραφείο της Αλβανίας, που πρόσφατα τέθηκε υπό καθεστώς επιτήρησης και του επιβλήθηκε υποχρέωση οικονομικών εγγυήσεων, ενώ υπό παρακολούθηση βρίσκονται τα γραφεία της Βουλγαρίας και των Σκοπίων. Εάν κριθεί αναγκαίο, και τα γραφεία αυτά θα τεθούν υπό εποπτεία.

iw:? Μας εξηγείτε πώς λειτουργεί η διαδικασία από το ατύχημα και μετά, πώς μεσολαβεί το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης και η ασφαλιστική εταιρεία;

Α.Κ.: Διακρίνουμε δύο περιπτώσεις: Την περίπτωση που το τροχαίο ατύχημα συμβαίνει στην Ελλάδα και την περίπτωση που το τροχαίο ατύχημα συμβαίνει στο εξωτερικό. Ας πάρουμε την πρώτη περίπτωση, όπου έχουμε τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα, που προκαλείται από όχημα με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας. Συμβουλεύουμε πάντοτε να καλείται η τροχαία και να λαμβάνονται σωστά τα στοιχεία του αλλοδαπού αυτοκινήτου (αριθμός κυκλοφορίας, μάρκα, χώρα προέλευσης). Επίσης να ζητείται από τον αλλοδαπό οδηγό η πράσινη κάρτα του ή το ασφαλιστήριό του. 

Στη συνέχεια ο παθών επικοινωνεί με το Γ.Δ.Α., το οποίο αναλαμβάνει τον διακανονισμό του ατυχήματος. Εάν η ξένη ασφαλιστική εταιρεία έχει διορισμένο ανταποκριτή στην Ελλάδα, το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης θα παραπέμψει τον παθόντα στον ανταποκριτή της ξένης ασφαλιστικής εταιρείας στην Ελλάδα. Εάν η ξένη ασφαλιστική εταιρεία δεν έχει διορίσει ανταποκριτή της στην Ελλάδα, τότε ο διακανονισμός του ατυχήματος γίνεται με τη φροντίδα του ελληνικού Γραφείου, το οποίο διορίζει μια ελληνική ασφαλιστική επιχείρηση - μέλος του ώστε να αναλάβει τον διακανονισμό της συγκεκριμένης ζημίας.

Στην περίπτωση που ελληνικό αυτοκίνητο προκαλέσει ατύχημα κατά τη διάρκεια ταξιδιού στο εξωτερικό, τότε επιλαμβάνεται το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης της χώρας όπου συνέβη το ατύχημα. Αυτό αντίστοιχα είτε θα αναθέσει τον διακανονισμό του ατυχήματος στον διορισμένο στη χώρα του ατυχήματος ανταποκριτή της ασφαλιστικής εταιρείας του ελληνικού αυτοκινήτου είτε, εάν δεν υπάρχει ανταποκριτής στη χώρα αυτή, θα αναλάβει το ίδιο το Γραφείο τον διακανονισμό. Το αλλοδαπό Γραφείο επικοινωνεί με το ελληνικό Γ.Δ.Α. για κάθε θέμα που μπορεί να προκύψει. Εάν μάλιστα το ελληνικό όχημα είναι ανασφάλιστο, ζητά την εγγύηση του Γ.Δ.Α. ότι θα πληρωθεί η ζημιά και μετά προχωρά στον διακανονισμό της.

Εάν στο ατύχημα που θα συμβεί στο εξωτερικό και σε χώρα της Ε.Ε. δεν ευθύνεται ο Έλληνας οδηγός, μπορεί αυτός να διεκδικήσει την αποζημίωση από την αλλοδαπή ασφαλιστική εταιρεία, επιστρέφοντας στην Ελλάδα. Τότε θα πρέπει να απευθυνθεί για πληροφορίες είτε στο Γ.Δ.Α. είτε στο Επικουρικό Κεφάλαιο, όπου λειτουργεί το Κέντρο Πληροφοριών με τους αντιπροσώπους ζημιών όλων των ασφαλιστικών εταιρειών κρατών-μελών της Ε.Ε. Ο αντιπρόσωπος ζημιών της αλλοδαπής ασφαλιστικής θα αναλάβει τον διακανονισμό του ατυχήματος. Εάν τυχόν η αλλοδαπή εταιρεία δεν έχει διορίσει αντιπρόσωπο στην Ελλάδα, τότε αναλαμβάνει τον διακανονισμό το Γ.Δ.Α. (Οργανισμός Αποζημίωσης).

Τονίζεται ότι όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες που βρίσκονται σε χώρες - μέλη της Ε.Ε. είναι υποχρεωμένες να έχουν αντιπροσώπους σε όλες τις άλλες χώρες.

iw:? Τηρείται αυτό;

Α.Κ.: Οι ξένες εταιρείες, σχεδόν στο σύνολό τους, έχουν αντιπροσώπους ζημιών στην Ελλάδα. Αναλυτικές συμβουλές για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται σε περίπτωση ατυχήματος, είτε με αλλοδαπό αυτοκίνητο στην Ελλάδα είτε κατά τη διάρκεια ταξιδιού στο εξωτερικό, υπάρχουν και στην ιστοσελίδα του Γ.Δ.Α. (www.
mib-hellas.gr).

Ποια είναι η Άννα Κωνσταντίνου
Από το 2009 η Άννα Κωνσταντίνου, Νομική Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης, έχει χειριστεί χιλιάδες υποθέσεις. Παράλληλα, λόγω της μακρόχρονης νομικής εξειδίκευσής της στα ασφαλιστικά θέματα, συμμετέχει στο «Board of Appeal» της Ε.Ε., το οποίο αποτελεί το κοινό συμβούλιο προσφυγών των τριών Ευρωπαϊκών Εποπτικών Αρχών (των τραπεζών, των ασφαλιστικών και των χρηματιστηρίων).

Η σύσταση του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης
Το Γ.Δ.Α. ιδρύθηκε το 1987 στο πλαίσιο νομοθεσίας της Ε.Ε. και του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, όπου θέσπισε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες την υποχρεωτική ίδρυση και λειτουργία εθνικών γραφείων ασφαλίσεως. Δουλειά του είναι να διακανονίζει ατυχήματα που προκαλούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα. Όποιος Έλληνας έχει κάποιο ατύχημα στην Ελλάδα με υπαίτιο αυτοκίνητο που φέρει αλλοδαπές πινακίδες, απευθύνεται στο Γ.Δ.Α. με τα στοιχεία του αλλοδαπού οχήματος, της αλλοδαπής ασφαλιστικής εταιρείας, τον αριθμό ασφαλιστηρίου ή την πράσινη κάρτα (πιστοποιητικό διεθνούς ασφάλισης).

—————

Πίσω